
Crown MS55 1969 2M
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Crown MS55 1969 2M
Bygg eget grenrör och sätt dit fyra mikunis istället 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Crown MS55 1969 2M
Eller sex stycken då.
Det är just det jag vill ha,FLER förgasare som jävlas.
Det är just det jag vill ha,FLER förgasare som jävlas.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Crown MS55 1969 2M
Aaah, sexa ja
..Men med rätt förknasare så jävlas dom ju inte 
Var bra jäkla länge sen jag hade en bil med förgasare f.ö, man har förträngt problemen


Var bra jäkla länge sen jag hade en bil med förgasare f.ö, man har förträngt problemen

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Crown MS55 1969 2M
Usch och fy för saker som inte vill funka som man vill.
Jag har monterat bort och tillbaka föggan en hel drös gånger nu.Jag har varit extra noga med att det inte ska bli otätt nånstans.
Jag har lyckats med att få tomgång,dock väldigt mycket för hög och väldigt osäker.När som helst så dör den iaf.
Det blir ingen som helst skillnad om jag skruvar in luftskruven eller om jag tar bort den helt.WTF?
Jag har skruvat isär den för att kolla om någonting ser fel ut eller om det är stopp nånstans. ICKE.
Jag rotade fram den gamla förgasaren för att skruva tillbaka den igen,men jag har använt och kapat sönder reglagen för mycket.Dessutom kom jag på varför jag bytte ut den.Oj vad spjällaxlarna glappar.
Jag vill ha tag på en NY 2Mförgasare.Var hittar jag en sån?

Jag har monterat bort och tillbaka föggan en hel drös gånger nu.Jag har varit extra noga med att det inte ska bli otätt nånstans.
Jag har lyckats med att få tomgång,dock väldigt mycket för hög och väldigt osäker.När som helst så dör den iaf.
Det blir ingen som helst skillnad om jag skruvar in luftskruven eller om jag tar bort den helt.WTF?
Jag har skruvat isär den för att kolla om någonting ser fel ut eller om det är stopp nånstans. ICKE.
Jag rotade fram den gamla förgasaren för att skruva tillbaka den igen,men jag har använt och kapat sönder reglagen för mycket.Dessutom kom jag på varför jag bytte ut den.Oj vad spjällaxlarna glappar.
Jag vill ha tag på en NY 2Mförgasare.Var hittar jag en sån?
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Crown MS55 1969 2M
Megasquirtdags? 

-
- Inlägg: 360
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
- Land (Country): Sverige
Re: Crown MS55 1969 2M
Hurdan förgasare är det? Har den ett litet fönster på sidan där man kan se soppan i flottörhuset?
____________________________
Mikael Cedergren
Mikael Cedergren
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Crown MS55 1969 2M
Japp.Nivån ligger i mitten.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
-
- Inlägg: 360
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 21:07:04
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
- Land (Country): Sverige
Re: Crown MS55 1969 2M
Drygt..
Man blir påmind om varför man inte håller på med förgasare i onödan.
Jag har ångest bara för att det sitter fyra st på hojen, även fast de funkar som de ska.
Säker på att det inte är ett elproblem?
Ingen gammal stromberg som ligger och skräpar nånstans?
Man blir påmind om varför man inte håller på med förgasare i onödan.
Jag har ångest bara för att det sitter fyra st på hojen, även fast de funkar som de ska.
Säker på att det inte är ett elproblem?
Ingen gammal stromberg som ligger och skräpar nånstans?
____________________________
Mikael Cedergren
Mikael Cedergren
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Crown MS55 1969 2M
Jag är inte säker på nånting längre,helt nollställd.Nä,nog är det förgasarfel allt.
Jag har en gammal (NOS) helt mekanisk förgasare liggande(kanske 2R eller nåt),28+28mm hål (34+36 på 2M).
Om jag ska prova den så måste jag bygga nån slags adapter först.
Jag har en gammal (NOS) helt mekanisk förgasare liggande(kanske 2R eller nåt),28+28mm hål (34+36 på 2M).
Om jag ska prova den så måste jag bygga nån slags adapter först.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Crown MS55 1969 2M
Om den inte reagerar på luftskruven tyder det på stopp nånstans eller att det inte är tätt tycker jag.
Du kan inte pressa in en bussning och brotcha upp till spjällaxeln f.ö ?
Känner du nån med tillräckligt stor ultraljudstvätt är det ju aldrig fel att tv åtta förknasaren ordentligt i en sådan heller.
Du kan inte pressa in en bussning och brotcha upp till spjällaxeln f.ö ?
Känner du nån med tillräckligt stor ultraljudstvätt är det ju aldrig fel att tv åtta förknasaren ordentligt i en sådan heller.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se