Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Det blev för knepigt att få Micrans servo att passa mot Saabens Bromscylinder.
Med hjälp av hålsåg, rondell och toleransanpassare så ryms nu Saabservot.
Tiden går fort när man måste leta lösningar.
Vi har avbokat vårens sfro för tillfället och bygger rätt istället för fort. Ev blir besiktningen till hösten.
Några korkade stressbeslut skapade en viss insikt...
Nu när det finns tid att fundera så ska insuget hanteras korrekt.
Behöver flytta spjällhuset för att det inte ska hamna i kupen. En vinkel verkar rimligast just nu, men ska även byta till mej ett 900-insug ikväll.
Finns det nåt sätt att minska responsfördröjningen man skapar med spjällhuset längre från insuget?
Bra att ibland ha lite saker som andra behöver! Får också ett avgas från 900, för att ev vinkla turbon annorlunda.
Batterilåda i bagaget: sfro gillar iden med en låda för batteriet. Jag gillar tanken att skruva fast batteriet ordentligt. Och att det inte ska kosta för mycket... Nån som har en bra kombinationslösning?
Klockrent!
Bytte bort lite framlysen och fick ett insug och ett oljetråg från en 900.
Insuget blir bra omoddat, enda ändringen blir att flytta fästet för farthållaren från 9000-insuget!
900 spjällhus är bara hälften så långt som 9000-spjället.
Hade tänkt ha IC på den sidan, men det går inte nu. Motorn har dock hamnat längre bak än planerat, så den ryms på rätt ställe.
Lite pusslande är det...
srylul skrev:
Batterilåda i bagaget: sfro gillar iden med en låda för batteriet. Jag gillar tanken att skruva fast batteriet ordentligt. Och att det inte ska kosta för mycket... Nån som har en bra kombinationslösning?
Svetsa ihop en egen låda?
Sen är det väl bara att dra en rem över batteriet i lådan alternativt skruva fast något stag ovanför batteriet.
Mattias Johansson Skicka PM, Ordförande för Toyota Club Sweden ToyotaAvensis -08 ToyotaCorolla -05 ToyotaCorolla -98 ToyotaMR2 GT-S/Turbo -94 ToyotaCelica GT -74 Evighetsprojektet 1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Nja, det finns invändningar.
Gillar inte metallådor, har en gång tappat ett verktyg mellan pluspolen och jord. Effektfullt...
Och vill ha stadigare fastsättning än med remmar.
Antagligen blir det en plastlåda som är en storlek större än batteriet. I den byggs en ram som skruvas fast i bagaget, genom lådan. Sen ett par byglar som doppas i plastidipp eller liknande.
Hi. I'm back. Again.
Rollan har stått på paus väldigt länge nu.
Mycket vatten har runnit under broarna sen sist.
I helgen fick den ett nytt hem, fast fortfarande samma ägare.
Little White Garage. En fantastisk lokal som förhoppningsvis blir en nystart.
Även användarnamnet är en slags nystart
Hej alla!
SHySwe skrev: ↑tis 20 aug 2019, 20:03:13
Hi. I'm back. Again.
Rollan har stått på paus väldigt länge nu.
Mycket vatten har runnit under broarna sen sist.
I helgen fick den ett nytt hem, fast fortfarande samma ägare.
Little White Garage. En fantastisk lokal som förhoppningsvis blir en nystart.
Även användarnamnet är en slags nystart
Hej alla!
Hej och välkommen tillbaka!
Mattias Johansson Skicka PM, Ordförande för Toyota Club Sweden ToyotaAvensis -08 ToyotaCorolla -05 ToyotaCorolla -98 ToyotaMR2 GT-S/Turbo -94 ToyotaCelica GT -74 Evighetsprojektet 1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88