Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Kategoriregler
Tekniska frågor gällande Toyota Classics. Allt från kopplingsscheman, teknisk felsökning till trim och övrig teknik. Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn.
Hej!
Jag har hämtat hem en KE36 i helgen och ska renovera i huvudsak karossen i höst och vinter men insåg när jag körde den att en 5-växlad låda hade suttit fint och gärna större motor
Någon här som har tips på vilken låda man kan ha och gärna tips på motorer med.
Här är det negativa med Toyota, det känns inte som om så mycket passar ihop med varandra.. Det blir svårare att hitta olika komponenter som lirar ihop. Men samtidigt blir det ju mer intressant detektiv arbete Eller har jag galet fel nu? Jag behöver plugga på om detta känner jag!
Det är olika motorfamiljer.K-motorn som sitter i KE-corollorna och Starlet passar inte med någon annan.
T-motorn i tex Carinan passar ihop med G-motorn (tex Lexus IS200) om man vill ha 6-växlat.
"Passar" betyder bara att bultmönstret är lika.En del andra modifieringar lär behövas.