Nu har jag börjat riva lite i bromsarna,det börjar ju liksom dra ihop sig till besiktning.
Länge har det varit så att bromspedalen blir stum efter en bromsning,sen ligger bromsarna på.
Nu upptäckte jag att om jag släpper på röret vid huvudcylindern så släpper även bromsarna,då kan man ju utesluta den misstänkta bromsservon, som sitter placerad på höger sida och är endast till för frambromsarna.
Nu är en ny huvudcylinder på väg från Rockauto i USA (hoppas jag).
Idag rev jag även ventilkåpan för att justera lite ventilspel.Det var lättare sagt är gjort det när det visade sig att några vippor glappar en hel mm på axeln.
Jaja, jag får väl åka som det är då, alt byta hela vipparmsbryggan. Hmm!
Äh, jag kanske ska försöka bygga klart den andra motorn istället.Jag skulle behöva en transmissionskåpa och ett tråg till den.
Nu har jag dessutom grävt fram ett annat projekt.

En Fram King med Tomosmotor (samma moppe som jag hade när jag var 15).
Tomosmotorn skall bytas ut mot en 49cc eller 72cc 4taktare från Kina.