Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Bempa skrev: ↑mån 05 jun 2017, 07:15:38
Borde ta och uppdatera detta med att det lösta sig genom att demontera servomotorn till klimatanläggningen på förarsidan och sedan öppnade jag den gjorde rent, fetta in på nytt och bröt upp blecken mot kontaktbanan så har det fungerat sedan dess... kostnad 0.-
Har samma problem så det skulle uppskattas med en beskrivning!
Bempa skrev: ↑mån 05 jun 2017, 07:15:38
Borde ta och uppdatera detta med att det lösta sig genom att demontera servomotorn till klimatanläggningen på förarsidan och sedan öppnade jag den gjorde rent, fetta in på nytt och bröt upp blecken mot kontaktbanan så har det fungerat sedan dess... kostnad 0.-
Har samma problem så det skulle uppskattas med en beskrivning!
OM jag kommer ihåg rätt så satt servomotorn med tre stjärnskruv fastskruvad i värmepaketet. Är ju lite halvtrångt där under men det gick att skruva den utan att plocka bort massa saker, ända jag tog bort var plasten över knäna.
Sedan när servomotorn var lös så ser man hur den sitter ihop, det är två plasthalvor som hålls ihop av plasthullingar. Så försiktigt bända upp dom så får man upp servomotorn.
När du fått isär den så ser du hur det fungerar, det är kontaktbanor på ett drev och bleck som rider mot dessa. Gör rent, fetta in på nytt och bryt upp blecken lite granna så dom för tillbaka anläggningstryck.
Benny Gustavson
AE92 4age 20vmotorrenovering pågår KE70 4age 16vIn progress ADT251 2ad-fhvFamiljeräser ACM20 1az-feFamiljeräser GXE10 1g-fejaha, ännu ett projekt InstagramBenny_Gustavson