Jag äger en 2013 Avensis med Bi-Xenon. Som ni vet eller inte så är alltså ljuset på hela tiden, skillnaden mellan halv och helljus är en sköld som ändrar mängden ljus reflektorn får och det är en solenoid som styr rörelsen på denna sköld.
Jag har nyss köpt en Auxmart 20 inch 20" 210W Car Led light bar Combo på bakgrund av rekommendation av en god vän som har en.
Länk: https://www.aliexpress.com/item/23-inch ... 58087.html
När den kommer så ska den som sagt kopplas in på ett snyggt och bra sätt. Och vi kan ju börja med kabelhärvan som följer med:

LED modulen ska styras genom halv/hel-ljus brytaren som sitter vid ratten och jag har ALDRIG kopplat in extraljus tidigare, aldrig blivit av, så detta blir första gången för mig.
Jag tänker som så att reläet behöver styrström eller till/från som aktiverar brytaren så att LED modulen får ström. Detta sker normalt med brytaren [1] men istället för att gå igenom den så ska den kabeln kopplas samman med signalen som går till solenoiden i reflektorn.
Jag pratade med Toyota och snubben där nämnde att dom brukar kolla vid reläet vilka stift så får ström när man aktiverar helljuset. Denna måste naturligt gå igenom en sökring, så istället för att gå igenom reläet så lokaliseras hel/halvljus säkringen - den finns på plats 49 och 50 i min bil.
Innan jag går vidare så har jag en fråga: Är säkring 49/50 den som styr xenon lampan och har inget med solenoiden att göra ?
Om säkring 49/50 styr solenoiden, så kan jag modifiera en säkring så att den får en Y splitt där så att signalen delas in i två varav en fortsätter som normalt och den nya går till det nya reläet som styrström. Det gäller alltså bara en sida.
Kommentarer är välkomna och jag kommer följa upp med installation och bilder.