Jag har ju varit hemma från jobbet drygt 5 veckor nu, så bilen har stått still, jag körde lite innan jul, för tre veckor sen, men efter det har den stått bara.
För nån vecka sen kopplade jag på en ctekladdare för jag misstänkte att batteriet var lite lesset efter så lång tid.
I morse så skulle jag starta, GIVETVIS är det den enda jävla dagen då det är -20 grader ute då.. Jag kopplar ur cteken (som indikerar fulladdat), larmar av, vrider på tändningen och drar på starten.. bra fart i startmotorn och bilen tänder till nästan direkt (som vanligt), men dör direkt (inte som vanligt), jag fortsätter köra på starten och dern tänder till var kanske femte sekund men utan att starta...

Efter ett tag så börjar ju batteriet lessna lite (alltså man hör att det går segare), så jag bestämmer mej för att batteriet kanske är kassat ändå, typ en cell som är paj så man får 2V mindre ? ..så jag går in i garaget och börjar skruva loss batteriet ur ST205'an (som stått med ctekladdare sen i oktober) och bär ut det, och kopplar in med startkablar..
Bra fart i startmotorn igen, men exakt samma sak, den hostar till men startar inte

Skit skit skit.. jag blir så less..
Nu är jag ju grovt försenad till jobbet så jag frågar om Marie ska ha saaben idag, det ska hon, men efter lite dividerande kommer vi fram till att hon ska avboka det och så tar jag den till jobbet istället.
Suck.
Nu måste jag lösa detta när jag kommer hem, ska börja med att läsa av felkoder, sen ska jag försöka starta bilen med startkablar från saaben medans den är igång, förhoppningsvis är det lite varmare då också, just nu är det -16 men det lär väl bli varmare under dagen.