Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Overboost skrev: ↑mån 11 dec 2017, 20:11:56
Det stämmer självklart att jag kan hämta matning från belysningen i taket, känner bara att jag helst skulle vilja hitta ström närmre. Får nog ta reda på kabelfärgen i taket för att hämta belysningens ström i säkringsboxen! Tyvärr måste jag riva kåporna i taket för att se kabeln, man såg inte den via lamphuset.
Aja, nu jobbar jag på vår andrabil, en E120 kombi! Troligen hör den till en av världens bäst byggda ”slitvargar” 🧐
Det var såklart det jag menade, hade inte tänkt att du skulle dra kabeln uppifrån taket, det känns lite onödigt påkostat, dessutom vore väl det allra bästa att ta strömmen före säkringsboxen och sätta en egen säkring till låset.
Håller med, skulle även vara snyggt att använda en av de lediga platserna i säkringsboxen! Men jag har inte hittat stift som passar för att stifta säkringshållaren! Jag får väll nöja mig med en separat säkring vid sidan av kanske, det känns som den bästa iden hittills!
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
I år skall cabben impregneras, planerar ett vindrutebyte och ett nytt avgasrör.
Jag gav upp fjärrlås-ide’n då jag inte tyckte det kändes klockrent. Funderar på att beställa den klassiska och tidsenliga carguard-dosan med styrbox från en leverantör till mig!
Har kontaktat carglass för att undersöka hur lätt det är att få tag i en ny ruta! De skulle höra av sig, detta har än sålänge inte hänt. Blir spännande att se om de hör av sig.
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Overboost skrev: ↑sön 22 apr 2018, 01:20:04
Har kontaktat carglass för att undersöka hur lätt det är att få tag i en ny ruta! De skulle höra av sig, detta har än sålänge inte hänt. Blir spännande att se om de hör av sig.
Jag har personligen bättre erfarenhet av Ryds än av Carglass.
Bempa skrev: ↑sön 22 apr 2018, 09:29:28
Kul att se Paseo'n igen Har du kollat med Toyota ifall dom har ruta kvar?
Tack den rullar och går!
Näe, det har jag inte gjort. Hoppades att Carglass skulle ha hört av sig vid det här laget men jag får nog kontakta Ryds för att se om de kan beställa en ruta! Ska även höra av mig till Toyota för att se, då får jag ju en Toyota logga som jag har idag (ist. För Pilkinton)! 🤩
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620
Lite ny olja och nytt filter efter ca. 450 mil. Nu är bilen Till Salu tillförmån för nytt bilprojekt, så vi får se om jag får det jag begärt annars behåller jag den!
2A0CCA57-FE22-4E77-9821-E98FB1AEEB63.jpeg (1.03 MiB) Visad 9991 gånger
Toyotor i ägo: XA20 (2004), E120 (2002), XP10 (2004)
Andra fordon i ägo: Crescent 1189, Piet Hein Sloep 620