För att göra en lång historia kort så köpte jag bilen av en (numera snart fd) kompis. Då rusade den vansinnigt på tomgång, men gick normalt så fort man manuellt förde tillbaka gasspjällaxeln. Lätt fixat tänkte jag, jag sätter bara en kraftigare returfjäder parallellt med den gamla, men si det gick inte så bra. så vad göra? Jo, jag köper en bil till och sen lyfter jag över det jag behöver .... Hittade ganska raskt en rostburk för 1ooo spänn. Den gick som en dröm, men var genomrutten av rost och stank cigg och blöt hund .. No problem !
Jag lyftade över förgasaren till min "riktiga" bil. Provstart ... Kanon

Nu börjar vansinnet, jag har flyttat över bensinpump och bränslefilter, hela fördelaren, tändkablar ... kollat alla vacuum-slangar ... ryckt och slitit i allt jag fått fatt i ... men problemet kvarstår

Övriga problem jag uppmärksammat är att den glödtänder (gjorde även så innan) så jag kastbytte även tändstiften .... den elektriska kylfläkten går aldrig igång, har provat jorda tempgivarekontakten som sitter på termostathuset, men ingen skillnad, kastbytte även denna, men ingen skillnad ...
Tacksam för tips och erfarenheter som skulle förgylla min tillvaro !
"My Toyota is fantastic"