Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har Toyota valt att bygga inn all styrning i huset. Det enda som finns utanför är brytararmaturen vid ratten och säkring 49/50. Från brytararmaturen så går det bara en signal lina till huset - den är separat från +/- kabeln som går till xenon ballasten.
Så när man kopplar in sig på svag signalen så är det på kablarna som skickar signal till reläet för solonoiden i lamphuset från brytararmaturen.
Med andra ord så behövs ingen annan switch emellan, så sant man inte vill lägga till en på + signalen till reläet. Det kan man dra in i coupén om man vill styra rampen separat.
och slutligen kolla så att allt fungerar innan man avslutar - vilket det så klart gjorde. Så, då kan jag äntligen avsluta tråden jag en gång började. Snabbkopplingen till extraljusen gör att det är fort gjort att byta LED armatur vilket kommer ske längre framöver.
Hittade i dagarna dessa i samband med att jag har beställt lite grejer till min Subaru (som dock har helanalog ljusstyrning, så det behövs inget sånt). Finns bland annat till Avensis 2009 och framåt. För en framtida intressent kan det kanske vara av värde. Säljs bland annat av Xenonkungen.